روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن

به گزارش علی آباد جدید، با آلودگی روز افزون و گونه های نو عوامل بیماری زا با گذشت هر ثانیه، مهم ترین سلاح برای زنده ماندن، بقای سیستم ایمنی می باشد. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با بهبود سیستم ایمنی بدن ذکر خواهیم کرد.

روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

با آلودگی روز افزون و گونه های نو عوامل بیماری زا با گذشت هر ثانیه، مهم ترین سلاح برای زنده ماندن، بقای سیستم ایمنی می باشد. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با بهبود سیستم ایمنی بدن ذکر خواهیم کرد.

سیستم ایمنی شبکه ای از سازمان های پیچیده بوده که احتیاجمند کار در یک محیط هماهنگ می باشند. اگر هر کدام از سازمان ها دچار اختلال شوند و یا کار خود را به درستی انجام ندهند، باعث بروز عوامل ناخوشایندی می گردد. بنابراین جهت اجتناب از انواع مختلف بیماری های مختلف احتیاجمند تقویت سیستم ایمنی خود هستیم.

روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مهم ترین الزامات برای سیستم ایمنی سالم، خواب کافی می باشد. اگرچه مدت زمان استاندارد برای خواب سالم و کافی 7 تا 9 ساعت می باشد، اما ممکن است این زمان در میان افراد مختلف، متفاوت می باشد. در صورتی که بعد از حتی 6 ساعت خواب احساس شادابی و سرحالی داشته باشید، پس این زمان برای خواب شما کافی است. خواب مزایای بسیار زیادی داشته و باعث بهبود خلق و خو، افزایش سطح آگاهی، افزایش سطوح انرژی، پوست سالم و کنترل وزن می گردد.

نوشیدن میزان زیاد آب هم به همان میزان مهم می باشد. آب یک عامل سم زدایی مقرون به صرفه و طبیعی بوده که به زدودن سموم از بدن یاری نموده و بنابراین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

یک رژیم غذایی متعادل، به ویژه رژیمی که دارای میوه ها و سبزیجات خام زیاد بوده هم به همان میزان مهم می باشد. این غذاها حاوی انتی اکسیدان، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنزیم ها می باشد و دارای مزایای بی شماری می باشد. گنجاندن همه انواع غذاها به حفظ تعادل مواد معدنی مورد احتیاج بدن یاری می نماید و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

جهت بهبود سیستم ایمنی بدن، نباید تاثیر ورزش را نادیده گرفت. یک جلسه دویدن در صبح و پیاده روی در شب احتیاج می باشد.

مهم ترین ویتامین ها برای سلامت سیستم ایمنی شامل ویتامین A، C، E و ویتامین های B می باشد. برترین روش به دست آوردن این ویتامین ها از منابع غذایی طبیعی می باشد. با این حال، برای بعضی از مردم، استفاده از مکمل ها توصیه می گردد.

از شیرین کننده های عاری از قند مانند اگاو و استویا بهره ببرید. استفاده از الکل و محصولات مبتنی بر کافئین را محدود کنید.

مطالعات مختلف بیانگر این واقعیت است که تنش اثر مهمی بر سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری می گذارد. یکی از مهم ترین اثرات آن ها، تحریک مواد شیمیایی مانند آدرنالین در بدن می باشد و چنین مواد شیمیایی به عنوان متوقف کننده سیستم ایمنی شناخته می شوند و باعث می گردد که فرد نسبت به عفونت یا توسعه بیماری ها آسیب پذیرتر باشد. برای پایین آوردن استرس و تقویت سیستم ایمنی از ورزش های تنفسی، یوگا و هیپنوتیزم بهره ببرید.

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1946

به "روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید