زلنسکی هشدار داد در صورت بی توجهی غرب پیشنهاد واکسن روسیه را می پذیرد

به گزارش علی آباد جدید، رئیس جمهور اوکراین با اظهار ناامیدی از نرسیدن واکسن آمریکایی کرونا هشدار داد که در صورت بی توجهی غرب ممکن است کمک مسکو را بپذیرد.

زلنسکی هشدار داد در صورت بی توجهی غرب پیشنهاد واکسن روسیه را می پذیرد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی، ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از ادامه فرایند ممنوعیت صادرات واکسن ویروس کرونا از آمریکا ابراز ناامیدی کرد و گفت که در صورت ادامه بی توجهی غرب نسبت به نیاز کشورش به واکسن، برای دولت او توجیه امتناع از پذیرش کمک مسکو ممکن نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زلنسکی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، ناراحتی خود را از واشنگتن بطور کاملاً واضح بیان نمود، بخصوص با توجه به این موضوع که اگر کی یف تصمیم به همکاری با مسکو گرفته بود، ممکن بود خیلی زودتر فرایند توزیع واکسن ضد کرونا در این کشور برقرار شود.

با این حال، علیرغم روشن بودن دلایل این اقدام بشردوستانه، وقوع چنین اتفاقی در واقع نشانگر تغییر سیاست 50 ساله دولت اوکراین است که احتمالاً با مقاومت شدید ملی گرایان روبرو خواهد شد.

زلنسکی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به فرمول واکسن اسپوتنیک 5 روسیه هم اکنون از طریق کانالهای تلویزیون اوکراینی که از سیاست روسیه حمایت می کنند به هموطنانش نشان داده میشود، گفت: البته غیرممکن است برای جامعه اوکراین توضیح دهیم که چرا، وقتی آمریکا و اروپا به شما واکسن نمی دهند، نباید از روسیه واکسن بگیرید.

وی با بیان اینکه من معتقدم که این مسئله می تواند به یک ضربه ژئوپلیتیکی دیگر تبدیل شود، از واشنگتن و لندن خواست تا اوکراین را درلیست اولویت ها قرار دهند.

با این حال، رئیس جمهور اوکراین با رد کردن این موضوع که نپذیرفتن اسپوتنیک 5 کاملا سیاسی بوده است، گفت: واکسن روسی همه آزمایشات را پشت سر نگذاشته است و هیچ مدرک واقعی وجود ندارد که این واکسن 100 درصد اثر مثبت داشته باشد.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، صادرات واکسن را ممنوع کرد، چشم انداز اوکراین برای دریافت کمک به سرعت بدتر شد، به این معنی که کی یف مجبور است برای دریافت هر مقدار دوزی از واکسن مدت زمانی طولانی صبر کند، که خود وضعیتی فاجعه بار برای کشوری که با وجود سیستم بهداشتی ناکارآمد و درگیر فساد از ویروس کرونا آسیب بسیار دیده، بوجود می آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1500

به "زلنسکی هشدار داد در صورت بی توجهی غرب پیشنهاد واکسن روسیه را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی هشدار داد در صورت بی توجهی غرب پیشنهاد واکسن روسیه را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید