طرح تبدیل دفتر کار ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی بهار شروع می گردد

به گزارش علی آباد جدید، محسن احمدی، رئیس هیات مدیره شرکت هلدینگ سبا، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره طرح فرهنگی این شرکت ویژه ساختمان محل کار مرحوم ملک الشعرای بهار گفت: ملکی با قدمت 70 ساله در مرکز تهران و در خیابان طالقانی وجود داشت که مربوط به دوران قاجار بوده و به این معروف است که زمانی دفتر کار مرحوم ملک الشعرای بهار بوده است. سال ها پیش این ملک به شرکت سهامی بیمه ایران واگذار شد و محل صدور بیمه های ترانزیتی بود. چند سال پیش اطراف این ساختمان گودبرداری شد و در نهایت این ملک متروکه و بلااستفاده ماند.

طرح تبدیل دفتر کار ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی بهار شروع می گردد

وی اضافه نمود: در مجموعه هلدینگ سبا با سرمایه گذاری بیمه ایران، علاوه بر فعالیت های مالی، وظیفه ای مبنی بر حفظ و نگهداری سرمایه های مادی - معنوی و تاریخی کشورمان برای خود متصور هستیم. به هر حال این ساختمان سابقه فرهنگی دارد و تصمیم گرفتیم این ملک را تبدیل به مجموعه تفریحی، فرهنگی و هنری برای شهروندان تهرانی کنیم.

احمدی یا اشاره به اینکه این ساختمان ظرفیت پاتوق فرهنگی شدن را دارد، ادامه داد: از آنجا که این ساختمان در مرکز شهر واقع شده، می توان آن را تبدیل به مجموعه ای با فضای باز، باغ ایرانی و کافه-رستوران کرد. در نظر داریم خود ساختمان را نیز با حال و هوای معماری دوران قاجار و شخصیت ملک الشعرا تزئین کنیم. در نظر داریم طبقه بالای این ساختمان را نیز به جلسات و فضای فرهنگی و اداری اختصاص دهیم.

رئیس هیات مدیره شرکت هلدینگ سبا اضافه نمود: شرکت خدمات گردشگری مهرسیاحت سبا، از زیرمجموعه های هلدینگ سبا بوده که در زمینه گردشگری فعالیت می نماید و هتل عباسی اصفهان و هتل آوان مشهد از نمونه فعالیت های این شرکت است؛ امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای ساختمان ملک الشعرای بهار نیز استفاده کنیم. به تازگی کارهای مطالعاتی این پروژه را شروع نموده ایم، پس از تعاملات و اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی با دستگاه های مرتبط، از اوایل سال آینده کار را کلید خواهیم زد.

به گزارش ایبنا؛ محمدتقی بهار در سال 1265 هجری شمسی در مشهد زاده شد. بیشتر شهرتش را مدیون اشعار نقض و ترانه ها و تصنیف های زیبا و قصاید منحصر به فردی است که وی را در زمره شاعران طراز اول عصرمشروطیت قرارداده است، اشعار بی نظیری مانند گنج و رنج، قصیده دماوندیه و مرغ سحر هنوز هم در خاطره همه ایرانیان جاویدان مانده است. این شاعر سخت کوش و خوش قریحه خاتمه در اول اردیبهشت 1320 هجری شمسی در منزل مسکونی خود واقع در خیابان طالقانی حدفاصل مفتح و خیابان ملک الشعرای بهار، بدرود حیات گفت و در آرامگاه ظهیرالدوله شمیران به خاک سپرده شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 2314

به "طرح تبدیل دفتر کار ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی بهار شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تبدیل دفتر کار ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی بهار شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید