لاوروف: ترکیه هرگز متحد استراتییک روسیه نبوده است

به گزارش علی آباد جدید، در میانه تنش ها در منطقه قره باغ کوهستانی و کوشش مسکو برای حل بحران و موضع گیری ترکیه در حمایت از جمهوری آذربایجان، سرگئی لاروف گفت آنکارا هرگز متحد استراتژیک مسکو نبوده و ارتباط دو کشور را شراکت نزدیک خواند.

لاوروف: ترکیه هرگز متحد استراتییک روسیه نبوده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت کشورش هرگز ترکیه را یک متحد استراتژیک در نظر نگرفته و تنها آن را شریک نزدیک خود می داند.

او در مصاحبه با ایستگاه های رادیویی روسیه که خبرگزاری ترکیه ای بیر گون آن را گزارش داد، اضافه نمود چنین مشارکتی در بسیاری از زمینه ها ماهیت استراتژیک دارد.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، لاوروف تایید کرد ترکیه و روسیه مواضع متضادی را در نزاع های منطقه طی سال های گذشته اتخاذ نموده اند و در ادامه درگیری اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را نمونه آن مطرح نمود.

وزیر خارجه روسیه درباره بحران منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی اضافه نمود: ما با موضع ترکیه که چندین بار رئیس جمهور علی اف (رئیس جمهور جمهوری آذربایجان) هم آن را تکرار نموده موافق نیستیم. پوشیده نیست که نمی توانیم با بیانیه ای که راهکار نظامی را مجاز می داند، موافقت کنیم.

کاخ کرملین روز چهارشنبه اطلاع داد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نگرانی خود از حضور جنگجویانی از خاورمیانه در درگیری قره باغ کوهستانی را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پوتین و اردوغان در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت آتش بسی که با میانجی گری مسکو حاصل شده تاکید کردند. دفتر رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام نمود که اردوغان در این گفت وگوی تلفنی به پوتین اعلام نمود که آنکارا مایل بر حل دائمی موضوع قره باغ است.

دور تازه درگیری ها بین این دو کشور همسایه خونین ترین نبرد بعد از آتش بس در سال 1994 است که تا به امروز منجر به کشته شدن شمار قابل توجهی نظامی وغیرنظامی از دو طرف شده است. درگیری های شدید نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی از روز ششم مهر ماه میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان شروع شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1368

به "لاوروف: ترکیه هرگز متحد استراتییک روسیه نبوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ترکیه هرگز متحد استراتییک روسیه نبوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید