تور ارزان ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: همچون همواره از جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم

به گزارش علی آباد جدید، وزیر دفاع ترکیه در رایزنی با همتای جمهوری آذربایجانی خود ضمن در جریان گرفتن آخرین تحولات مرزی، از تداوم حمایت از باکو اطلاع داد.

تور ارزان ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: همچون همواره از جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از گفت وگوی وزیر دفاع ترکیه با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و تداوم حمایت آنکارا از باکو اطلاع داد.

وبگاه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت: مورخ 16 نوامبر، گفت وگوی تلفنی بین حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، و ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان،صورت گرفت. ژنرال حسن اف به همتای خود از تحریکات ارمنستان و اوضاع در مرزها اطلاعاتی داد و به وی گفته شد که ا اقدامات طرف مقابل با قاطعیت سرکوب شده است.

آکار نیز در این گفت گو به نوبه خود خاطر نشان کرد که ترکیه مانند همواره از جمهوری آذربایجان حمایت می نماید.

ترکیه بارها حمایت خود را از جمهوری اذربایجان نشان داده و در جریان نبرد دوم قره باغ ارتش جمهوری آذربایجان با حمایت هوایی و اطلاعاتی ترکیه توانست ارمنستان را شکست دهد.

چندی قبل نیز رئیس جمهور ترکیه که برای مراسمی راهی جمهوری آذربایجان و منطقه قره باغ شده بود، ابراز امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان فراتر از مرزهای ارمنستان پیش رود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آن ملاقات خطاب به یکی از مقام های جمهوری آذربایجان گفت: دارید به سمت مرز ارمنستان می روید؟ از آنجا هم فراتر می روید.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر 2020 (19 آبان 1399) با توافق آتش بس به امضای نخست وزیر ارمنستان، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاتمه یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد، اما مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی اف مدتی پس از امضای توافق آتش بس قره باغ در نوامبر 2020 که به درگیری های مرگبار 44 روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه خاتمه داد، به تنش آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه سازی ایجاد کریدور زنگه زور روی آوردند.

آخرین تحولات در مرزهای باکو و ایروان از تشدید درگیری ها حکایت دارد به طوری که ادوارد آقاجانیان رئیس کمیسون روابط خارجی مجلس ارمنستان سه شنبه گفت که طبق اطلاعات غیر موثق از نظامیان مستقر در منطقه،در پی تجاوز نظامیان باکو به مرزهای شرقی کشور، 15 نظامی کشته و هفت تن دیگر مجروح شده اند.

وزارت دفاع ارمنستان نیز اسارت 12 نظامی این کشور را تائید نموده است. بعضی منابع از آمادگی شهروندان استان سیوینک در دفاع از اراضی خود اطلاع دادند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1994

به "تور ارزان ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: همچون همواره از جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: وزیر دفاع ترکیه: همچون همواره از جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید