تور اروپا ارزان: هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان

به گزارش علی آباد جدید، چین به مقامات لیتوانی و اروپایی هشدار داد روابط خود را به خاطر تصمیمات تایوان و این کشور حوزه بالتیک برای افتتاح دفاتر نمایندگی متقابل، مختل نکنند.

تور اروپا ارزان: هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در اوت امسال میلادی پس از آنکه تایوان گفت دفترش در ویلنیوس موسوم به دفتر نمایندگی تایوان در لیتوانی خواهد بود، چین درخواست کرد که لیتوانی سفیر خود در پکن را خارج کند و گفت که پکن سفیر خود در ویلنیوس را فرا می خواند.

دیگر دفاتر تایوان در اروپا و آمریکا از نام شهر تایپه استفاده می نمایند و به نوعی از اشاره به نام این جزیره که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد، اجتناب می نمایند.

لیتوانی اوایل امسال میلادی اعلام نموده بود که میخواهد یک دفتر نمایندگی در تایوان افتتاح کند؛ تصمیمی که خشم پکن را برانگیخت.

وانگ ونبین، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای گفت: پکن قاطعانه مخالف ارتباطات رسمی میان کشورهایی که روابط دیپلماتیک با چین دارند و مقامات در تایوان است.

وی اضافه نمود: ما از دولت لیتوانی می خواهیم تا از تعهدات سیاسی رسمی که هنگام برقراری روابط دیپلماتیک با چین داده شده است، پیروی کند و تصمیمات اشتباه غیرقابل بازگشت اتخاذ نکند.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرف اروپایی باید یک موضع درست اتخاذ کند و از مداخله در توسعه سالم رابط چین-اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

خبرگزاری شینهوا گفت که این اظهارات وانگ ونبین در پی نامه مشترکی از روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا که در آن نگرانی خود را نسبت به نقدها چین از این دفاتر نمایندگی ابراز نموده بودند، مطرح شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1989

به "تور اروپا ارزان: هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: هشدار چین به مقامات لیتوانی و اروپایی پیرامون تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید