پاکستان از رمدسیویر برای درمان بیماران حاد کرونایی استفاده می نماید

به گزارش علی آباد جدید، پاکستان که یکی از شرکت های داروسازی این کشور اواخر اردیبشهت ماه مجوز فراوری داروی ضدویروس رمدسیویر را از آمریکا دریافت نموده بود، اکنون تصمیم به درمان بیماران حاد کرونایی با استفاده از این دارو گرفته است.

پاکستان از رمدسیویر برای درمان بیماران حاد کرونایی استفاده می نماید

داروی رمدسیویر توسط شرکت آمریکایی گیلیاد برای درمان بیماران مبتلا به ابولا فراوری شده بود. یک شرکت داروسازی مطرح پاکستان اواخر اردیبهشت سال جاری توانست توافق نامه فراوری این دارو را با شرکت آمریکایی امضا کند.

رمدسیویر پیشتر به عنوان درمانی برای مبتلایان به ویروس کووید-19 مورد آزمایش قرار گرفته که پس از آن سازمان غذا و داروی آمریکا نیز با استفاده از این دارو در موارد اضطراری موافقت کرد.

براساس گزارش روز یکشنبه رسانه های پاکستان، اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان (DRAP) به طور رسمی مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را برای درمان آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که در شرایط آی سی یو قرار دارند، صادر نموده و از تمامی نهادهای مرتبط در پاکستان خواسته تا دستیابی به این دارو آسان باشد و کمیاب نگردد.

ظفر میرزا وزیر بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان امروز اعلام نمود: با توجه به احتیاج رمدسیویر برای درمان بیماران حاد کرونایی، فرآیند فراوری این دارو توسط 14 شرکت داخلی و واردات آن از 2 منبع خارجی شروع شده است.

وی تاکید نمود: کمیته مشخص نرخ داروی رمدسیویر تشکیل شده و استفاده این دارو بدون تجویز پزشک متخصص اکیداً ممنوع است و با هرگونه استفاده خودسرانه از رمدسیویر در بیمارستان ها به شدت برخورد خواهد شد.

وزیر بهداشت پاکستان هفته گذشته مدعی داروی دگزامتازون در این کشور برای درمان آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که در شرایط بحرانی قرار دارند، شد و اضافه کرد: محققان پاکستانی در حال آنالیز بیشتر درباره دگزامتازون هستند.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه آینده میلادی به 300 هزار نفر ابراز نگرانی می نمایند.

نگرانی مقامات پاکستانی به دلیل افسار گسیختگی کرونا در حالی مطرح می گردد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا از 176 هزار نفر عبور نموده و تا به امروز 3500 نفر جان خود را از دست دادند. علاوه براین تا به امروز 67 هزار و 892 نفر بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1200

به "پاکستان از رمدسیویر برای درمان بیماران حاد کرونایی استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان از رمدسیویر برای درمان بیماران حاد کرونایی استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید