پلت فرم مسئولیت اجتماعی، روشی مطلوب برای یاری های خیرخواهانه بخش خصوصی خواهد بود

به گزارش علی آباد جدید، در نشست روز گذشته نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران و مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار با رئیس اتاق ایران ضمن آنالیز و ارایه فعالیت های اجرایی کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در راستای توسعه مفهوم مسئولیت اجتماعی،تدوین برنامه های جامع و ماندگار برای اتاق ایران و بخش خصوصی مورد توجه نهاده شد.

پلت فرم مسئولیت اجتماعی، روشی مطلوب برای یاری های خیرخواهانه بخش خصوصی خواهد بود

شافعی رئیس اتاق ایران طرح پلت فرم مسئولیت اجتماعی را روشی مطلوب برای ارایه یاری های خیرخواهانه بخش خصوصی مطرح نمود و گفت: تصورات اغلب مردم در مورد اتاق ایران و فعالان اقتصادی حاضر در اتاق شفاف و واقعی نیست . این در حالی است که بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بازار همواره و در همه جا در کارهای اجتماعی جلودار بوده اند.

او در ادامه به ضرورت پایداری فعالیت های مسئولیت اجتماعی پرداخت و اضافه نمود: بخش خصوصی باید در ادامه راه ببیند چه کاری باید انجام گردد تا تمرکز کار بر روی مدامت امور خیرخواهانه و مسئولیت اجتماعی باشد. در این صورت است که شاهد نتایج اجتماعی پایدار خواهیم بود.

رئیس اتاق ایران ایجاد روش های نوین برای ایجاد مسئولیت اجتماعی کارا و موثر را امری ضروری دانست و توضیح داد: بسیاری از کارها و شیوه های امروز قدیمی شده و باید روش های نو را جایگزین روش های قدیمی ساخت؛ باید کاری کرد که افراد آسیب دیده اجتماعی بتوانند روی پای خود بایستند.

شافعی به مشکل اساسی در ارایه خدمات خیرخواهانه فعالان اقتصادی اشاره نمود و گفت: یک مشکل اساسی این است که بسیاری از خیرین ما فقط نام خیر را بر دوش می کشند ولی خیر واقعی نیستند. در قضیه شیوع بیماری کرونا شاهدیم بسیاری از افرادی که قصد ارایه خدمات خیر خواهانه دارند؛ می خواهند به وسیله مقامات کارهای خدماتی خود را انجام دهند؛ چرا که این امر می تواند برای آنها فرصتی جهت دیده شدن باشد و این امر را معامله ای می بیندند و نیت های آنان بیشتر اقتصادی و اقتصادی است. این رفتار و این افراد ضایعه هستند برای بخش خصوصی واقعی که موجب می گردد کسانی که می خواهند کار خیر نمایند، از عمل خود منصرف می شوند.

او خطاب به حاضران در نشست گفت: شورای سیاست گذاری و انجام پلت فرم مسئولیت اجتماعی کار قابل تقدیری است که باید به اجرای آن سرعت بخشید و انتظار می رود هیات رئیسه اتاق ایران هم از آن حمایت کند چرا که این مهم موجب تقویت و توانایی اتاق ایران خواهد شد. او در همین زمینه از اعضای کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران خواست تا پیگیر اجرایی شدن این طرح شوند.

شافعی تاکید نمود: ضرورت تدوین اساسنامه و اجرای آیین نامه اخلاق حرفه ای امری مهم و لازم است که می تواند کاری ماندگار و اساسی برای اتاق ایران باشد و کمیسیون مسئولیت اجتماعی با بهره مندی از هدایت و مشورت افراد توانمند در این حوزه می تواند اقدام به تدوین این اساسنامه کند.

در ادامه محمود اولیایی نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیتی شرکتی اتاق ایران تاکید نمود که تدوین دو طرح شورای راهبردی مسئولیت اجتماعی و پلت فرم مسئولیت اجتماعی اتاق ایران می تواند اتاق ایران و بخش خصوصی را در سیاست گذاری حوزه مسئولیت اجتماعی توانمندتر و کاراتر سازد.

او همچنین شرحی از فعالیت ها و برنامه های کمیسیون ارایه داد و اضافه نمود: کارهای زیربنایی هدف و دستور کار کمیسیون مسئولیت اجتماعی در این دوره بوده است و در اجرای برنامه های ارایه شده ، جامعه نیکوکاری ابرار بازوی توانمند کمیسیون جهت تداوم برنامه های مسئولیت اجتماعی خود است.

نایب رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران در ادامه به تدوین برنامه هایی که در راستای توسعه دانش مسئولیت اجتماعی در کشور بوده پرداخت و گفت: بخش مهمی از فعالیت کمیسیون با تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی و برگزاری نشست های فصلی به اهمیت دانش مسولیت اجتماعی اختصاص دارد و هدف اصلی آن شفاف سازی در این حوزه است.

اولیایی تاکید نمود: با تدوین شورای سیاست گذاری اتاق ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی شاهد ایجاد شفافیت در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه نمود: پلت فرم مسئولیت اجتماعی اتاق ایران می تواند به NGO ها و خیرین جهت سرمایه گذار های خود اطمینان خاطر بدهد و به عنوان یک نقشه راه، فعالیت ها را جهت دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 1101

به "پلت فرم مسئولیت اجتماعی، روشی مطلوب برای یاری های خیرخواهانه بخش خصوصی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلت فرم مسئولیت اجتماعی، روشی مطلوب برای یاری های خیرخواهانه بخش خصوصی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید