چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است

به گزارش علی آباد جدید، وزارت بازرگانی چین اعلام نمود: چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است و محدودیت صادرات نفت ایران فقط نوسان بازارهای جهانی انرژی را تشدید می نماید.

چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - روز چهارشنبه تحریم های جدید را علیه ایران وضع کرد و صادرات فلزات صنعتی را هدف گرفت که در این باره گائو فنگ - سخنگوی وزارت بازرگانی چین - به خبرنگاران گفت: ایران و چین شرکای تجاری مهمی هستند و چین از حقوق شرکت هایش دفاع خواهد نمود.

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین اظهار کرد که چین آماده است از حقوق خود در جنگ تجاری با آمریکا دفاع کند اما امیدوار است آمریکا بتواند مسائل خود را به جای اقدامات یکجانبه به وسیله گفت و گو حل نماید.

این اظهارات همزمان با سفر دو روزه هیأت چینی به سرپرستی لیو هی - معاون نخست وزیر چین - به آمریکا برای مذاکرات تجاری مطرح شد.

دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - روز چهارشنبه اظهار کرد که چین در مذاکرات تجاری با واشنگتن برخلاف وعده عمل نموده است و اگر توافقی حاصل نشود، تعرفه های سنگین روی واردات کالاهای چینی اجرایی خواهد شد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا بیان کرد: تعرفه ها روی 200 میلیارد دلار کالای چینی روز آدینه از 10 به 25 درصد افزایش داده خواهد شد. این کالاها شامل مواد شیمیایی، مواد ساختمانی، مبلمان و بعضی محصولات الکترونیکی هستند.

ترامپ، یکشنبه هفته اخیر تهدید نموده بود علاوه بر 250 میلیارد دلار کالای چینی که تاکنون هدف تعرفه قرار گرفته اند، روی 325 میلیارد دلار دیگر کالای چینی تعرفه وضع می نماید.

تا هفته گذشته انتظار بر این بود که دو طرف به توافق تجاری دست پیدا نموده و جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ دنیا انتها پیدا کند.

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aliabad-new.ir شناسه مطلب: 252

به "چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید